Portal szkoleniowy – wybierz szkolenie dla siebie

Profesjonalna Recepcja – Centrum informacyjne firmy

Profesjonalna Recepcja – Centrum informacyjne firmy

Dzięki szkoleniu poznają Państwo:

* kluczowe umiejętności i postawy związane z obsługą recepcji / sekretariatu zgodnie z najnowszymi standardami
* zasady kreowania pozytywnego wizerunku swojego i firmy
* sposoby właściwej obsługi gości i interesantów
* sposoby efektywnej współpracy z przełożonymi i współpracownikami
* zasady asertywnych kontaktów w sytuacji z trudnymi Klientami oraz sytuacjach konfliktowych w miejscu pracy.

Program:

1. Podstawowe role i obowiązki recepcji
* Recepcja centrum informacyjne firmy * Cele i zasady korespondencji biurowej firmowej i zewnętrznej
* Prowadzenie protokołów, notatek służbowych
* Skuteczna organizacja kalendarza
* Organizacja i umawianie spotkań, zasady współpracy z różnymi działami
* Koordynacyjna funkcja sekretariatu

2. Przepływ dokumentów w firmie, cele i zasady prowadzenia ewidencji
* Ustalanie zasad obiegu dokumentów w firmie
* Korespondencja tradycyjna, faksowa i elektroniczna. Netykieta
* Podstawowe zasady poprawnego formułowania odpowiedzi na oficjalne pisma

3. Organizacja czasu pracy recepcji i planowanie:
* Ustalanie priorytetów
* Priorytety recepcjonistki / recepcjonisty a priorytety przełożonych i współpracowników i klientów
* Organizacja pracy własnej i wsparcie dla innych
* Zasady i metody planowania
* Praca z celami
* Eliminacja pożeraczy czasu

4. Recepcja a kreowanie wizerunku firmy:
* Rola wyglądu w kreowaniu pozytywnego wizerunku
* Zasady doboru garderoby w zależności od okoliczności
* Analiza kolorystyczna
* Zasady wizażu
* Ubiór, biżuteria i makijaż

Część warsztatu prowadzona przez specjalistę ds. wizażu i kreowania pozytywnego wizerunku, indywidualne
porady i konsultacje.

5. Goście w firmie / zasady i reguły obsługi gości i interesantów
* Zasady powitania, pozdrawianie, formy grzecznościowe
* Kiedy, komu i jak podawać rękę
* Kierowanie do odpowiednich działów / przedstawianie i prezentacja osób
* Zasady pierwszeństwa i ważności gości
* Używanie tytułów w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym
* Rodzaje i wymiana wizytówek
* Obsługa gości podczas spotkań w firmie