Portal szkoleniowy – wybierz szkolenie dla siebie

Savoir-vivre, czyli sztuka zachwycenia klienta

Savoir-vivre, czyli sztuka zachwycenia klienta

Program szczegółowy szkolenia:

Dzień 1

Koncepcja kultury narodowej – wprowadzenie  

  1. Kultura powierzchniowa: stroje, muzyka, kuchnia, architektura, maniery, zachowania, język, literatura
  2. Kultura głębinowa: nastawienie na jednostkę, grupę, stosunek do konwenansów, stosunek do czasu, wartości, obyczaje, religia, symbolika, znaczenie gestów, kolorów
  3. Dobre obyczaje na co dzień – pamiętaj o zasadzie wzajemności, uszanowania prywatności, starszeństwa, tolerancji, dyskrecji, punktualności i pierwszeństwa

Komunikacja w biznesie międzynarodowym     

  1. Znaczenie i różnice języka werbalnego w biznesie międzynarodowym: powitanie, przedstawianie, prezentacje, pozdrowienia, tytułowanie podczas spotkań biznesowych
  2. Różnorodność stylów komunikacji werbalnej
  3. Wpływ mowy niewerbalnej na skuteczność działań biznesowych: ukłony, uściski, gesty
  4. Podobieństwa i różnice – międzynarodowe interpretacje języka niewerbalnego

Pierwszeństwo w codziennych kontaktach     

  1. Precedencja państwowa, dyplomatyczna i biznesowa
  2. Kto po prawej a kto po lewej stronie ?
  3. Rozsadzanie gości podczas spotkań, na konferencjach, rozmowach
  4. Kurtuazji nigdy nie za wiele – pamiętajmy o zasadzie alternatu
  5. Rozsadzanie gości przy stole – zarządzanie pierwszeństwem i przestrzenią – jak to robić w praktyce ?

Small talk w rozmowach biznesowych:     

  1. Tematy wskazane i zakazane
  2. Stereotypy i uprzedzenia
  3. Jak unikać i reagować na gafy, przejęzyczenia, nietaktowne pytania

Kreowanie pozytywnego wizerunku biznesowego     

  1. Zasady doboru garderoby w zależności od okoliczności
  2. Strój kobiety biznesu
  3. Garderoba biznesmena
  4. Analiza kolorystyczna
  5. Elementy wizażu

Spotkania i przyjęcia biznesowe     

  1. Wybór formy spotkania
  2. Rola gospodarza
  3. Przyjęcia na stojąco i na siedząco
  4. Kultura stołu
  5. Sporządzenie listy gości, gość honorowy
  6. Rozmieszczenie gości przy stole: stół francuski, stół angielski
  7. Dobór menu
  8. Jak jeść nietypowe potrawy
  9. Dobór i serwowanie napojów
  10. Sztuka wznoszenia toastów
  11. Błędy w etykiecie stołu

Dzień 2

Profesjonalna korespondencja w biznesie międzynarodowym     

  1. Zasady adresowania i tytułowania w korespondencji
  2. Język mówiony a język pisany- podobieństwa i różnice
  3. Kultura słowa pisanego
  4. Styl i redakcja
  5. Styl urzędowy a towarzyski
  6. Zasady redagowania zaproszeń, odczytywanie zaproszeń
  7. Niewerbalne aspekty korespondencji
  8. Zasady redagowania zaproszeń
  9. Netykieta, czyli korespondencja e-mailowa:
  10. Najważniejsze zasady e-mailingu

Goście w firmie     

  1. Podejmowanie gości
  2. Odbieranie gości z lotniska
  3. Wizyta w siedzibie firmy
  4. Wymiana wizytówek w różnych krajach – rodzaje i funkcje wizytówek, zasady używania wizytówek
  5. Opracowanie i wysłanie programu wizyty
  6. Ogólne zasady składania i przyjmowania wizyt
  7. Hierarchia miejsc w samochodzie i taksówce
  8. Organizacja spotkań biznesowych w firmie
  9. Kurtuazyjne wizyty towarzyszące
  10. Pożegnanie gości

Negocjacje międzykulturowe – określenie zjawiska     

  1. Style negocjacyjne: kultury propartnerskie, kultury protransakcyjne, kultury monochromiczne, kultury polichromiczne
  2. Czas trwania negocjacji, sposób i długość podejmowania decyzji, stopień unikania niepewności
  3. Sposoby prezentacji oferty

Wyjazd w delegację zagraniczną     

  1. Jak profesjonalnie przygotować się do wyjazdu służbowego?
  2. Przygotowanie i realizacja programu, ‘infrastruktura delegacji’
  3. Elementy zasadnicze i dodatkowe wizyty
  4. Jak zaskarbić sobie szacunek i uznanie gospodarzy
  5. Zachowanie za granicą
  6. Gdy zostaniesz zaproszony do domu gospodarza
  7. Kwiaty, upominki i prezenty